mandag den 17. marts 2014

Meget nem DIY nederdel - også super som vente-nederdel

Da jeg kom så langt hen i graviditeten at der skulle noget ventetøj til, købte jeg mig et par sorte bukser og en sort nederdel, men jeg ville gerne have mig endnu en hverdagsnederdel i noget farvet eller mønsteret stof, hvilket ikke var muligt at få i butikkerne - udvalget af ventetøj er jo ikke ligefrem det største..

Men så var jeg så heldig at få et bette fif til en nederdel af en af veninderne.
Den gik hen og blev total-yndlings ;) og jeg skal helt klart have produceret et par stykker til når jeg ikke længere er gravid.

Som det kan ses på billedet har nederdelen lidt folder forneden, hvilket jeg synes er det herlige ved den - nemlig at den ikke bare er helt plain lige op og ned.

Fremgangs måden:

  • Ligesom hvis du skulle lave en almindelig tube nederdel, skal du selvfølgelig finde det stretch-stof du gerne vil lave nederdelen i. (jeg lavede denne i noget lidt tykt t-shirtsstof)
  • Måle rundt om dig selv så du ved hvor bred den skal være.
  • Længden af stoffet skal beregnes til at være det dobbelte af den længde du gerne vil ende ud med at nederdelen har. (som vente-nederdel lod jeg den gå helt op over maven)
  • Sy nederdelen sammen ned langs siden.
  • Tag nederdelen på med retten indad og vrangen udad.
  • Hiv derefter bunden op over så den ligger dobbelt.
  • Og her kommer så tricket: drej nu det yderste lag en kvart omgang om dig selv.
  • Sæt nåle i og lav en løbegang til elastikken og sæt denne i. (som vente-nederdel satte jeg knaphulselastik i samt en knap så den var justerbar, men dette havde ikke været nødvendigt)
Voila du har nu en simpel nederdele der alligevel ser ud af noget..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar